Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070080545   Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3
2021-2022   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   15/5/2022 - 22/6/2022 (30 hores) de h a h
   ESC La Guàrdia
   c. Mataró, 26-30 (Sant Vicenç dels Horts) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aliances Magnet és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.

La seva finalitat consisteix en reduir la segregació escolar contribuint a que
el centre recuperi una composició social equilibrada respecte a la del seu territori.

Per això s’acompanya aquest centre en el desenvolupament d'un projecte en aliança amb una institució.

Aquesta aliança ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador
i de qualitat, per tal que el centre esdevingui atractiu tant per a les famílies com
per a la comunitat educativa.


a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge

b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva

c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.

d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
  
Objectius   1. Reprendre el vincle entre l’escola i la UPC pel que fa a la construcció compartida de projectes i propostes de treball.
2. Donar coherència i estructura al treball de millora i desevolupament pedagògic i professional del Claustre
3. Acompanyar en la planificació les activitats STEM valorant quines es volen seguir implementant i quins canvis cal introduir per tal d’incloure el saber de la UPC i per tal de fer-les visibles a l’entorn de l’escola
4. Construir junts i compartir noves activitats d’aula seguint la línia d’activitats STEM i col·laboració amb l’entorn.
5. Acompanyar el disseny i construcció de projecte, acompanyant la figura de la mestra referent de projectes a l’escola.
  
Continguts   El treball per projectes a l’aula
El Claustre com a comunitat d’aprenentatge
Els espais i la filosofia de treball per projectes vinculats al partner, tant a educació infantil com a primària
La construcció i planificació compartida dels projectes entre el claustre i la UPC. Avançar cap a la idea de comunitat de pràctica reflexiva.


  
Formador/a   Marta Masoliver i Olga Armengol
  
Avaluació   L’assistència i implicació del Claustre a la formació
La creació i implementació de projectes d’aula treballats a la formació a tots els cicles
L’impacte de les propostes al municipi.
La comunicació dels projectes duts a terme, tant dins del Centre com a fora (implicació de les famílies, de persones externes al centre, dels mitjans de comunicació, de l’ajuntament ...)
Les col·laboracions establertes amb projectes i entitats de l’entorn.
  
Requisits de  certificació   Haver assistit a un 8o% de les sessions presencials i haver treballat de manera activa en algun dels projectes creats a a partir d’aquesta
  
E-mail   xgeis@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent