3070080545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
15/5/2022 - 22/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
ESC La Guàrdia |
|
c. Mataró, 26-30 (Sant Vicenç dels Horts)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aliances Magnet és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.
La seva finalitat consisteix en reduir la segregació escolar contribuint a que
el centre recuperi una composició social equilibrada respecte a la del seu territori.
Per això s’acompanya aquest centre en el desenvolupament d'un projecte en aliança amb una institució.
Aquesta aliança ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador
i de qualitat, per tal que el centre esdevingui atractiu tant per a les famílies com
per a la comunitat educativa.
a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.
d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
|
| |
Objectius |
1. Reprendre el vincle entre l’escola i la UPC pel que fa a la construcció compartida de projectes i propostes de treball.
2. Donar coherència i estructura al treball de millora i desevolupament pedagògic i professional del Claustre
3. Acompanyar en la planificació les activitats STEM valorant quines es volen seguir implementant i quins canvis cal introduir per tal d’incloure el saber de la UPC i per tal de fer-les visibles a l’entorn de l’escola
4. Construir junts i compartir noves activitats d’aula seguint la línia d’activitats STEM i col·laboració amb l’entorn.
5. Acompanyar el disseny i construcció de projecte, acompanyant la figura de la mestra referent de projectes a l’escola.
|
| |
Continguts |
El treball per projectes a l’aula
El Claustre com a comunitat d’aprenentatge
Els espais i la filosofia de treball per projectes vinculats al partner, tant a educació infantil com a primària
La construcció i planificació compartida dels projectes entre el claustre i la UPC. Avançar cap a la idea de comunitat de pràctica reflexiva.
|
| |
Formador/a |
Marta Masoliver i Olga Armengol
|
| |
Avaluació |
L’assistència i implicació del Claustre a la formació
La creació i implementació de projectes d’aula treballats a la formació a tots els cicles
L’impacte de les propostes al municipi.
La comunicació dels projectes duts a terme, tant dins del Centre com a fora (implicació de les famílies, de persones externes al centre, dels mitjans de comunicació, de l’ajuntament ...)
Les col·laboracions establertes amb projectes i entitats de l’entorn.
|
| |
Requisits de certificació |
Haver assistit a un 8o% de les sessions presencials i haver treballat de manera activa en algun dels projectes creats a a partir d’aquesta
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|